Nákupné procesy
Riešenie nákupných procesov v IS KARAT umožňuje vďaka kvalitnému spracovaniu dostupných dát
zbaviť nakupovanie zdĺhavých rutinných činností. K tomu využíva nielen svoje interné dáta, ale
umožňuje napojenie na externé informácie ako napr. dodávateľské cenníky, databázové informačné
zdroje atď.
Nastavenie nákupných procesov má významný dopad do hospodárenia firmy ako celku. Jedná sa
hlavne o činnosti, ktoré riešia voľbu vhodného dodávateľa, logistický nákupný systém či bilanciu
skladových zásob. Cieľom je zvýšenie pružnosti v zásobovaní pri súčasnej optimalizácii skladových
zásob.
Funkčnosti nákupných procesov
Nákupný proces je i vďaka možnosti integrovať Workflow rýchly a pružný, s presným
dopadom všetkých súvisiacich nákladov do skladových cien či do daného obchodného
prípadu ako celku.
IS KARAT v riešení nákupných procesov vyniká hlavne v týchto oblastiach:
- Sledovanie disponibilných stavov skladových zásob v čase
- Spracovanie dopytovo-ponukového riadenia na úrovní dodávateľského reťazca
- Možnosti generovania nákupných objednávok podľa disponibility zásob v čase
- Sledovanie dodávateľských cien s možnosťou importu a evidencia dodávateľských
cenníkov
- Presné sledovanie súvisiacich nákladov, precízne stanovenie nákladovej ceny
- Evidencia došlej pošty a jej väzby na nákupné procesy
- Z hľadiska nákupného procesu možno zostaviť príslušné Workflow, umožňujúce urýchlenie
realizácie obchodného prípadu, elimináciou chybovosti užívateľov a výrazné zvýšenie
komfortu obsluhy
- Oddelenie množstevného toku zásob od toku finančného
- Podrobné sledovanie stavu dodania jednotlivých nakupovaných komodít
- Nákupný proces možno podporiť evidenciou rámcových zmlúv s možnosťou sledovania ich
priebežného plnenia
- Na úrovni nákupného procesu možno využiť EDI komunikáciu či iné
elektronické komunikácie s dodávateľom
- Režim „centrála -pobočka“, riešenie konsignácie skladových zásob
- IS KARAT ponúka pre oblasť Nákupných procesov celú sadu vyhodnotení
na úrovni prehľadov, zostáv, grafov či kontingenčných tabuliek